1. בית
  2. /
  3. News
  4. /
  5. מושב בי”ד שע”י אוצר...
מושב בי”ד שע”י אוצר בית דין המכון למצוות התלויות בארץ

מושב בי”ד שע”י אוצר בית דין המכון למצוות התלויות בארץ

לקראת שנת השמיטה: מושב בי”ד מיוחד של “ועדת השמיטה הארצית” שע”י המכון למצוות התלויות בארץ

בית הדין הספרדי “ועדת השמיטה הארצית” שע”י ‘המכון למצוות התלויות בארץ’ הוקם ונוסד בשנת תשס”א ע”י מרן הגר”ע יוסף זצ”ל. חברי בי”ד הרבנים הגאונים שיבחו את פעילותו המקצועית של המכון למצוות התלויות בארץ בנשיאות הגאון רבי שניאור זלמן רווח

לרגל שנת השמיטה ועל מנת להיערך לקליטת חקלאים שיפעילו את המטעים שברשותם תחת

בית הדין שע”י ועדת השמיטה, התכנסו רבני בית הדין הספרדי לענייני שמיטה ודנו בסוגיות המורכבות והמכריעות על שטחי החקלאות.

“ועדת השמיטה הארצית” שע”י ‘המכון למצוות התלויות בארץ’ הוקם ונוסד בשנת תשס”א ע”י מרן הגר”ע יוסף זצ”ל אשר העמיד בראשו את חברי בית הדין הרבנים הגאונים: הגר”מ אשכנזי זצוק”ל, ולהבחל”ח הראשל”צ הגר”ש עמאר,

הגר”ש בן שמעון, והגרש”ז רווח. בשמיטה זו נוסף הגר”מ בן שמעון שהצטרף השנה לועדת השמיטה הארצית.

על שולחן בי”ד הועלתה ביתר פירוט נושאי שנת השמיטה שכניסתה מוקדמת ביותר בהתאמה ללוח הלועזי, מה שאומר שבציר הענבים יכנס לתוך השמיטה והכנות רבות שרגילים לעשות קודם השמיטה יהיו מן הנמנע לעשות בשנה זו, ועל כך דנו הרבנים הגאונים כיצד לנהוג בשנה מיוחדת זו.

הרבנים הביעו התפעלות מרובה מאד ושיבחו את פעילותו עתירת ההישגים של הגרש”ז רווח, במקצועיות ובידע אין סופי בנושא הלכות שמיטה.

הגרש”ז רווח פרס בפני שאר חברי בי”ד את התוכנית של אוצר בית דין וחברי בי”ד הרבנים הגאונים שיבחו מאד  את פעילותו המקצועית של המכון הכוללת ירידה לפרטים הקטנים גם בנושא הפרקטי בשילוב ההלכה וזאת על מנת להוציא את הדין שיהיה הלכה למעשה בצורה הכי ברורה ומפורטת שאפשר .

לקראת שנת השמיטה הוציא לאור ראש המכון למצוות התלויות בארץ הגאון רבי שניאור זלמן רווח שליט”א, ספרים העוסקים בדיני השמיטה ובהם, “שביתת השדה” תוכו רצוף בעיון לת”ח ועמלי תורה, הספר מתבסס על המהדורות הקודמות שנכתבו במהלך שנות השמיטה האחרונות אך כעת יוצא לאור עם הוספות מרובות ועריכה מחודשת כיאה לתורה מפוארת בכלי מפואר.

כן הו”ל הספר “שבת הארץ” אשר נכתב בהוראתו של מרן פאר הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק”ל לצעירי הצאן ולצורך מגידי שיעורים לציבור הרחב.

בנוסף, המכון הוציא לאור את חוברת ההדרכה לגינות ולצרכן לשנת השמיטה, חוברת נפלאה לביאור ענייני השמיטה הפרקטיים בטיפול בגינה בשימוש בפירות הקדושים בקדושת שביעית ועוד. חוברת מהודרת בצבע מלא ומלווה בתמונות להמחשה ולהכרת הדברים.

במהלך המושב בי”ד אושרו ההסכמים אשר שליחי בית הדין מחתימים את החקלאים ונדונו

סוגיות הלכתיות אשר עלו מן השטח.

הרבנים שליט”א הביעו קורת רוח מרובה עם התקדמות ההליכים והבהירו כי כל חקלאי שנוסף לאוצר בית הדין זהו דבר עצום שעל ידו תתרבה שמירת השמיטה באופן הכי מהודר.

מושב בי"ד שע"י המכון למצוות התלויות בארץ לקראת שנת שמיטה

מושב בי”ד שע”י המכון למצוות התלויות בארץ לקראת שנת שמיטה

הוסף תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.