1. בית
  2. /
  3. News
  4. /
  5. הדים רבים לכינוס המרכזי...
הדים רבים לכינוס המרכזי ׳מעמד שנת השמיטה׳ למאות משגיחים וחקלאים שע״י המכון למצוות התלויות בארץ במעמד מרנן ורבנן שליט״א

הדים רבים לכינוס המרכזי ׳מעמד שנת השמיטה׳ למאות משגיחים וחקלאים שע״י המכון למצוות התלויות בארץ במעמד מרנן ורבנן שליט״א

בכינוס השתתפו למעלה ממאה רבנים המשמשים בתפקידים שונים במסגרת המכון למצוות התלויות בארץ בראשות ובנשיאות הגרשז רווח, אותו הקים וייסד מרן הראשלצ רבי עובדיה יוסף זצל * את המעמד כיבדו בהשתתפותם בין היתר: הראשלצ הגרשמ עמאר, הרב הראשי לישראל הגרד לאו והגרמ בן שמעון רבה של בני ברק 

כחלק מההיערכות לקראת שנת השמיטה, נערך השבוע מעמד רב רושם בראשות מרנן ורבנן רבני ישראל שליט”א, כהיערכות והוקרה של המכון למצוות התלויות בארץ בראשות ובנשיאות הגרש”ז רווח,  לרכזים, מפקחים ומשגיחים לקראת תחילת שנת השמיטה. 

המעמד נערך בקמפוס ‘משכן הכינוסים’ והשתתפו בו למעלה ממאה רבנים המשמשים בתפקידים שונים במסגרת המכון למצוות התלויות בארץ בראשות ובנשיאות הגרש”ז רווח, אותו הקים וייסד מרן הראשל”צ רבי עובדיה יוסף זצ”ל. 

בכינוס המרשים שמעו הרבנים והפעילים דברי חיזוק והוקרה מגדולי ישראל שליט”א אשר טרחו ובאו להשתתף במעמד להביע את הוקרתם למכון התורה והמצוות ולעומד בראשו.  

בדברים נרגשים פתח את הכינוס הגאון רבי שלמה זלמן רווח ראש המכון למצוות התלויות בארץ: ״כינסנו כאן את מיטב הרבנים, המשגיחים והמפקחים על מנת לסייע ככל האפשר להתארגן כראוי לקראת שנת השמיטה. אנחנו מנגישים לכם את החומרים. בשמיטה הנוכחית התאמנו את כל החומרים גם לכלל הציבור, לפי הכלים המתאימים. אנו פרוסים בשמיטה הנוכחית בכל הרשתות הגדולות בעשרות סניפים בפריסה ארצית רחבה כולל כל הפריפריה, מטבריה ועפולה ועד רמת השרון וקרית שמונה. 

הוצאנו עבור כל המשגיחים לוח זמנים מיוחד איתו תוכלו לעבוד לאורך כל שנת השמיטה. חשוב להזכיר שאמנם אני מסכם את שנת הפעילות לקראת תחילת שנת השמיטה אך מאחורי המכון יש צוות ענק ורחב שעובד יומם ולילה על מנת להכין את השמיטה כראוי, הם האנשים שנמצאים בשטח ופוגשים את החקלאים, נמצאים בשדות ועמלים יום ולילה״.  

בדבריו אמר הגאון רבי מסעוד בן שמעון רבה הראשי של בני ברק: “שנת השמיטה היא שנת מקור הברכה ואתם ראשי המכון למצוות התלויות בארץ וכן הרבנים ומשגיחי הכשרות והחקלאים, אתם אלו הזכאים שעל ידכם ובזכותכם אנשים יזכו לשמור את השמיטה כהלכתה. 

“אני רוצה לחזק באופן אישי את ידי הגאון הרב שניאור זלמן רווח שעומד בראש המערכת הגדולה ולוקח על עצמו את כל העול של ההתארגנות בשנת השמיטה ובוודאי שזכות הרבים תעמוד לו שלא תצא שום תקלה תחת ידו”. 

הראשל”צ הגרש”מ עמאר נשא דברים חמים ושיבח את הנהלת המכון: “אני רוצה לברך אתכם המפקחים, הרבנים והמשגיחים אתם אלה שעומדים בחזית ומעבירים לציבור את דבר הלכת השמיטה. אתם מזכי הרבים. אני יושב כאן ורואה את הפירות שהקים הגאון רבי שניאור זלמן רווח ונזכר איזה שמחה גדולה היתה למרן הגר”ע יוסף זצ”ל שהקים וייסד את המכון יחד עם הרב רווח לפי קרוב ל30 שנה. הוא ראה את החיסרון שעסקו בשביעית ורצה שהציבור ידע את החומרות שיש לציבור הספרדי בשנת השמיטה והנה זה מה שעושה הגאון הרב רווח ממשיך את מורשתו של מרן”. 

הרב הראשי לישראל הגר”ד לאו נשא דברי ברכה “יש לנו זכות שאנחנו יכולים לקיים מצוות תורה של שמיטה שיש בה את המעלה שהתורה מדגישה שישיבתנו או חלילה חורבן הארץ תלויה בשמיטה. הפעילות שלכם לדאוג לכשרות של עם ישראל זה תשובת המשקל”. הרב הראשי איחל לכל המשתתפים כי “בזכות העבודה הקשה והמסירות יזכנו הקב”ה שניכתב ונחתם כולנו בספר חיים טובה וברכה ומתוך בריאות נזכה כולנו לראות שפע נחת מצאצאינו לעינינו”. 

במהלך האירוע חולק למשתתפים שי ספר ולוח זמנים לשמיטה. בסיום האירוע יצאו המשתתפים עם מטען חיזוק והעצמה על מסירותם בשטח. 

הוסף תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.