שלום וברכה, חופי הים לכל היותר הם גבול עולי מצרים ולא חו”ל גמור. אמנם יש לחוש מחמת הרצועה מעכו לכזיב, אולם לאחר שכבר הכריע מרן החזו”א שרצועה זו אבדה, אין
בית הדין עצמו פועל מכח הציבור ומכך כוחו ומכאן ההיתר שלו לבצור ולקצור כאחד ולמכור במידה ובמשקל וכו”. ואדרבה זמן רב לפני השמיטה אנו מודיעים לציבור שיש בי”ד הפועל לטובתם
למעשה, הדרך הנכונה היא לחלק את פירות אוצר בית דין, בתחנות חלוקה על כל המשמעות של זה וספרט כדי להדגיש שזה תשלום על הוצאות ולא שכר עבור פירות, ובכך מתרחקים
עציצים בתוך הבית ירושלמי פ”א מהלכות ערלה, , מצע מנותק, הגדרה, היתר גמור בבית, אין בעיה הלכתית אולם תחת כיפת השמיים, או תחת מבנה אולם הנוף יונק מקרקע גלויה, בכה”ג
ככלל בשנת השמיטה אפשר לשמור על יופי הגינה עם כל ההגבלות של דיני השמיטה: ראשית לכללים: מלאכות דאורייתא, מלאכות דרבנן, אברויי, אוקומי, ברוב הגינות הנקודות החשובות, הם גיזומים ומעט דישון,
ראשית, נשתדל ונעשה ככל שנספיק עוד קודם כניסת שנת השמיטה. והזמן העומד לרשותינו, כלומר היום יום שלישי יד באלול, מאפשר לנו עדיין לנטוע כל סוגי עצי נוי, אפילו שהם חשופי
השלב הקובע לשביעית בפירות האילן הוא החנטה (דהיינו שהביאו שליש בישולם). והתאריך הקובע הוא מר”ה של שביעית עד ר”ה של שמינית ולכן כיון שחנטו לאחר ר”ה של שמינית אינם קדושים
א ציינת בשאלתך את הזמן המדויק של הנטיעה, אבל כיון שאני מעריך שנהגת על פי ההלכה ובלא”ה בערב שנת השמיטה אסור לנטוע אילנות באופן שהשנה הראשונה של הערלה תהיה שנת