האם חוף כזיב הוא בחוץ לארץ

שלום וברכה, חופי הים לכל היותר הם גבול עולי מצרים ולא חו”ל גמור. אמנם יש לחוש מחמת הרצועה מעכו לכזיב, אולם לאחר שכבר הכריע מרן החזו”א שרצועה זו אבדה, אין

רכישת תוצרת אוצר בית דין

בית הדין עצמו פועל מכח הציבור ומכך כוחו ומכאן ההיתר שלו לבצור ולקצור כאחד ולמכור במידה ובמשקל וכו”. ואדרבה זמן רב לפני השמיטה אנו מודיעים לציבור שיש בי”ד הפועל לטובתם

אוצר בית דין בחנויות רגילות

למעשה, הדרך הנכונה היא לחלק את פירות אוצר בית דין, בתחנות חלוקה על כל המשמעות של זה וספרט כדי להדגיש שזה תשלום על הוצאות ולא שכר עבור פירות, ובכך מתרחקים

מה מותר ומה אסור לעשות בעציצים בשמיטה

עציצים בתוך הבית ירושלמי פ”א מהלכות ערלה, , מצע מנותק, הגדרה, היתר גמור בבית, אין בעיה הלכתית אולם תחת כיפת השמיים, או תחת מבנה אולם הנוף יונק מקרקע גלויה, בכה”ג

מה מותר ומה אסור לעשות בגינה בשמיטה

ככלל בשנת השמיטה אפשר לשמור על יופי הגינה עם כל ההגבלות של דיני השמיטה: ראשית לכללים: מלאכות דאורייתא, מלאכות דרבנן, אברויי, אוקומי, ברוב הגינות הנקודות החשובות, הם גיזומים ומעט דישון,

מה מותר לעשות ומה כבר אסור לעשות בגינה בי"ד אלול

ראשית, נשתדל ונעשה ככל שנספיק עוד קודם כניסת שנת השמיטה. והזמן העומד לרשותינו, כלומר היום יום שלישי יד באלול, מאפשר לנו עדיין לנטוע כל סוגי עצי נוי, אפילו שהם חשופי

פירות האילן שחנטו בין ר”ה תשס”ט לט”ו בשבט

השלב הקובע לשביעית בפירות האילן הוא החנטה (דהיינו שהביאו שליש בישולם). והתאריך הקובע הוא מר”ה של שביעית עד ר”ה של שמינית ולכן כיון שחנטו לאחר ר”ה של שמינית אינם קדושים

ערלה בשמיטה

א ציינת בשאלתך את הזמן המדויק של הנטיעה, אבל כיון שאני מעריך שנהגת על פי ההלכה ובלא”ה בערב שנת השמיטה אסור לנטוע אילנות באופן שהשנה הראשונה של הערלה תהיה שנת

עץ לימון פרטי בשנת שמיטה

בוודאי שמותר (וי”א אף מצווה), אלא שיש לשמור על קדושת שביעית על כל הגבלותיה בתוצרת שהיא “שביעית”