1. בית
  2. /
  3. News
  4. /
  5. בשורה לעולם התורה –...
בשורה לעולם התורה – רשת כוללים ללימוד הלכות שמיטה

בשורה לעולם התורה – רשת כוללים ללימוד הלכות שמיטה

ביוזמת המכון למצוות התלויות בארץ תוקם רשת הכוללים “אוהלי יעקב” ללימוד הלכות שמיטה

הכוללים ייפתחו בירושלים, אלעד, בית שמש וטבריה

מעמד הפתיחה של רשת הכוללים יתקיים בראש חודש אייר בהשתתפות מאות אברכים, כאשר נשיא הרשת הרה״ג שניאור זלמן רווח ימסור שיעור פתיחה מיוחד מתוך סדרת שיעורים לרגל פתיחת הזמן

ספריית השמיטה של המכון מעמידה את סדרת הספרים של הגרש״ז רווח בנושא השמיטה למכירה במחירים מוזלים

בשורה משמחת לשוחרי תורה ולומדיה. לקראת שנת השמיטה תוקם אם ירצה השם רשת כוללים חדשה “אוהלי יעקב” של ‘המכון למצוות התלויות בארץ’ בראשות הרה״ג שניאור זלמן רווח שליט״א.

ביוזמת המכון למצוות התלויות בארץ תוקם רשת הכוללים "אוהלי יעקב" ללימוד הלכות שמיטה

מעמד הפתיחה

מעמד הפתיחה המרכזי של רשת הכוללים תתקיים בראש חודש אייר בהשתתפות מאות אברכים מכל רחבי הארץ, כאשר נשיא הרשת הרה״ג שניאור זלמן רווח ימסור שיעור פתיחה מיוחד כחלק מסדרת שיעורים, לרגל פתיחת הזמן.

הכוללים ייפתחו בירושלים, אלעד, בית שמש וטבריה, במסגרתם ישקדו טובי האברכים על סדרת שותי”ם על דיני מצוות הארץ ודיני השמיטה בעיון, הלכות וסוגיות הנוגעות לשנה השביעית. בהכוונת הגרש”ז שליט”א, סדרי הלימוד יכללו סדרת שיעורים מרתקים בהלכות שמיטה ותכנית לעמוד סדורה מידי ערב.

לרגל פתיחת רשת הכוללים יצא לאור קונטרס מיוחד עם מראי מקומות בסוגיות הנוגעות להלכות שביעית.

במכון המצוות התלויות בארץ מציינים כי מסורת הכוללים נמשכת לאחר שגם בשנת השמיטה הקודמת הוקמו רשת כוללים מיוחדת ללימוד הלכות שביעית, שנחלה הצלחה רבה. לקראת שנת תשפ״ב הוחלט על הרחבת הרשת וקליטתם של מאות אברכים, כאשר נשיא הרשת הגרש״ז רווח, יפקח על סדרי הלימוד והשיעורים.

הגאון רבי שניאור זלמן רווח הידוע בבקיאותו העצומה בהלכות שמיטה ובכל נושאי המצוות התלויות בארץ, חיבר ספרים רבים ביניהם הספר הנפלא על הלכות שביעית “שביתת השדה” וכן יזם חיבורים נפלאים על ידי המכון בנושאי השביעית: ״שבת הארץ״, ״שבילי שביעית״ ועוד.

לקראת שנת השבע, מעמיד המכון למצוות התלויות בארץ את ספריית השמיטה לטובת לומדי התורה המבקשים להעמיק בנושא לימוד הלכות השמיטה על כל אופניה.

אתר השמיטה של ישראל

כמו כן, הוקם לראשונה אתר בשם ״אתר השמיטה של ישראל״,

על מנת להקל על המבקשים למצוא תכנים תורניים בכל הנוגע להלכות שמיטה.

באתר ניתן למצוא חומרי עזר לתלמידים, מורים, רבנים ודיינים בנושא השמיטה.

הוסף תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.